Ambiciozen dizajn za umetniško galerijo

Ambiciozen dizajn za umetniško galerijo

 

Premišljena prenova dotrajane klavnice iz opeke v središču češkega mesta Ostrava uvaja vrtljiva vrata, ki odpirajo galerijo v notranjost mesta.

 

Ko se novo popolnoma prilega staremu

Mesto Ostrava na severu Češke je svojo cvetočo umetniško sceno pred kratkim dopolnilo s stalnim domom za galerijo sodobne umetnosti z imenom Plato. Za prilagoditev dela ambicioznega umetniškega prostora je poljsko arhitekturno podjetje KWK Promes preoblikovalo klavnico iz 19. stoletja, ki je saniralo propadajočo stavbo.

Opečnata zgradba je bila v žalostnem stanju: njene s sajami prekrite stene so pričale o industrijski preteklosti mesta, pri čemer je veliko opek manjkalo, nekateri deli pa so se v celoti podrli. Arhitekti so se zelo potrudili, da so ohranili njen značaj – in z markantnim posegom preoblikovali poškodovane stene zgradbe z vstavitvijo več vrtljivih sten iz kontrastnega betona, ki odpirajo galerijo navzven.

»Te pomanjkljivosti smo odpravili in zgodovini stavbe, ki je bila zaščitena, dodali še eno plast« pravi arhitekt Robert Konieczny, ustanovitelj KWK Promes. »Dovoljeno nam je bilo ohraniti značaj umazane opeke in oken ter zapolniti luknje v stenah s sodobnim materialom, hkrati pa ohraniti staro ornamentacijo opečnih sten.«, še dodaja arhitekt.

Ambiciozen dizajn za umetniško galerijo

 

Posebnost – vrtljive stene

Vrtljive stene imajo letve, ki natančno posnemajo obokana okna klavnice. Arhitekti so zakrpali manjše poškodbe in v razstavne prostore uvedli bel omet, ki odseva zgodovinsko notranjost klavnice, ki je bila nekoč pobeljena z apnom.

Razstavni prostor je sestavljen iz petih sob, od katerih ima vsaka drugačno specifikacijo, bodisi za multimedijske predstave, javne nastope ali delavnice. Dve sobi imata vrtljive stene. "Naše pretekle izkušnje z mobilno arhitekturo so se tukaj izplačale," pravi Konieczny. »Mobilni elementi se v naših projektih pojavljajo precej pogosto«, še dodaja.

Ambiciozen dizajn za umetniško galerijo

 

Pri arhitekturnem podjetju so opazili, da so jim mobilne rešitve omogočile razvoj idej o večji odprtosti javnih zgradb. »Zahvaljujoč vrtljivim stenam lahko umetnost dobesedno odide v mestni prostor. Mimoidoči ne bodo lahko samo pogledali v notranjost razstavnih prostorov, temveč se bodo sprehodili tudi skozi premikajoče se pročelje. S povečevanjem odprtosti in brisanjem meja lahko kultura in izobraževanje postaneta bolj demokratična in dostopna novemu občinstvu

 

Veliko izzivov pri prenovi

Projekt je res predstavljal precej izzivov – del klavnice se je med postopkom prenove porušil in arhitekti so morali ponovno pregledati svoje načrte in se na koncu odločili, da na njenem mestu zgradijo sodobno krilo, ki pa se je sklicevalo na »oblikovalski jezik« izvirnika stavbe, da so lahko smiselno povezali oba dela skupaj. Novo krilo in vrtljive stene so izvedene v svetlem mikrobetonu.

"Odločili smo se, da poudarimo našo sodobno intervencijo z uporabo popolnoma drugačnega materiala, hkrati pa s sklicevanjem na fasado pokažemo, da se lahko novo popolnoma prilega staremu," pravi arhitekt. "Preučevali smo stare risbe in fotografije ter jih uporabili pri oblikovanju."

Na koncu so premislili tudi o zunanjem prostoru. "Prvotna ideja je bila, da trg predamo umetnikom, zato je bil naš koncept v celoti dokončati s tlakovanim materialom," pravi Konieczny. "Med gradnjo je bilo izdano novo podnebno poročilo, zaradi česar smo spremenili svoje razmišljanje." Arhitekti so površino nadomestili z vodoprepustnim prodom.

Ambiciozen dizajn za umetniško galerijo

 

Zaključek

Zdaj je umetniška galerija Plato obdana s cvetočimi travniki; čez nekaj let pa jo bodo obdajala zrela drevesa. "Zagotovili smo kombinacijo notranjega in zunanjega razstavnega prostora ter galeriji dali široko paleto možnosti," pravi Konieczny. "Zdaj je odvisno od domišljije direktorja in kustosov, da jih izkoristijo."






Vir članka:
www.iconeye.com